Piagam Pelanggan

Kami warga SMA Ibrah dengan penuh keazaman dan iltizam berikrar akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami untuk;

Murid

  • Memastikan semua murid mendapat pendidikan yang berkualiti.
  • Memastikan semua murid melalui proses tarbiah Islamiah yang berterusan.
  • Memastikan semua murid mendapat hak untuk mengikuti pengajaran dan pembelajaran dalam suasana persekitaran yang kondusif dan selamat.
  • Memastikan semua murid diberikan peluang dan bimbingan untuk menyertai aktiviti kokurikulum.
  • Memastikan kebajikan dan keselamatan semua murid diutamakan.
  • Memastikan semua kerja murid disemak dengan teliti dalam tempoh tiga hari setelah diserahkan oleh murid.

Guru & Staf Sokongan

  • Memastikan pengagihan waktu mengajar yang seimbang mengikut opsyen.
  • Memastikan agihan tugas diberikan secara adil dan seimbang.
  • Memastikan setiap guru dan staf sokongan mendapat peluang latihan sekurang-kurangnya empat kali setahun untuk meningkatkan ilmu, kemahiran dan pembentukan sikap.

Ibu bapa

  • Memastikan ibu bapa yang berurusan di kaunter pejabat dilayan dengan segera, mesra dan memuaskan hati.
  • Memastikan segala aduan daripada ibu bapa akan mendapat perhatian dan tindakan segera.
  • Memaklumkan kepada ibu bapa tentang pencapaian akademik pelajar, selewat-lewatnya tiga minggu selepas setiap ujian/peperiksaan dijalankan.
  • Berusaha dan bekerjasama dengan ibu bapa untuk memastikan setiap pelajar berakhlak mulia dengan berpegang teguh kepada ajaran agama dan mengamalkan akhlak Islam setiap masa.

Komuniti

  • Bekerjasama erat dengan ahli komuniti Tanjung Putus dalam aktiviti-aktiviti kemasyarakatan setempat.

Comments are closed